poniedziałek, 2 sierpnia 2021

Fotorelacja z Jarmarku Dominikańskiego

 Słynny na cały świat Jarmark Św. Dominika odbywa się w Gdańsku co roku od 1260 r. ! Wtedy to papież Aleksander IV zezwolił gdańskim dominikanom na udzielanie studniowych odpustów w dniu święta św. Dominika. W tym roku to już 761 jarmark!

Na jarmarku jest kolorowo, gwarno, słychać różne języki a na straganach można podziwiać i kupować różności.

Lubię co roku przespacerować się w tym kolorowym tłumie i pooglądać co też oferują kupcy. Spacerowałam tak 1,5 godziny, kupiłam góralskiego oscypka i sznurkową bransoletkę z drewnianymi koralikami za 12 złotych.

Zrobiłam też troszkę zdjęć żeby Wam pokazać uroki Jarmarku Dominikańskiego.






























































Pozdrawiam i do następnego razu.


8 komentarzy:

  1. Jarmark Dominikański - impreza z tradycją. Dobrze się było przejść ulicami Gdańska no i pogoda dopisała. Kiedyś trafiliśmy na ten jarmark ale deszcz trochę popsuł nam humory. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie było sobie pochodzić po Jarmarku. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Lubię takie jarmarki, ale Wasz jest zbyt daleko, dlatego z wielką przyjemnością oglądam piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze że chociaż trochę mogłam pokazać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem z Gdańska ale na Jarmarku jeszcze nie byłam w tym roku, choć planuję jutro tam zajrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że trzeba zajrzeć, zawsze to jakaś rozrywka.

      Usuń
  5. Jest klimat. Byłem kiedyś jeszcze za komuny. Teraz to widać, ze rzeczywiście jest to jarmark. Przedtem było mnij towarów, ale bardziej rodzime i ryby. Teraz widać masa ludzi :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za pozostawione komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...